Trainingsloop Terwille 12 juni a.s.
04 juni 2021 10:49Trainingsloop Terwille: 12 juni 2021
Wandel, loop of fiets mee voor Terwille
Start-finish locatie: Loopsportcentrum Noord (Regattaweg 5, 9731 AJ Groningen)
Steun Terwille en zet een stap voor een nieuw perspectief.
Het gaat om een recreatieve loop zonder verkeersregelaars.
Deelname is op eigen risico. Maar Corona proef!
Afstanden: 10+ km / 15 km (deels onverhard)/ 19 km (voor handbikers) of 22,5 km (deels onverhard).
Starttijden wandelaars: tussen 8:30- 9.15u. Hardlopers / fietsers 9:30-10:15u
Onderweg zijn er verzorgingsposten en bij terugkomst wordt u ontvangen met koffie/thee, een kop soep en een broodje.
Inschrijfgeld € 7,50 | de bijdrage gaat rechtstreeks en volledig naar Terwille.
Ons doel: Samen Buiten In Beweging. Elkaar ontmoeten, met plezier in beweging zijn en dat alles voor een goed doel. Vrouwen die de "stap uit" hebben gezet naar een leven in Vrijheid willen wij ondersteunen door geld in te zamelen voor Terwille: Perspectief +.
De eerste stap uit betekend een lange weg waarin proffesionele ondersteuning, aandacht en geduld belangrijke ingredienten zijn. Vrouwen in hun kracht zetten, mentaal als fysiek.
Wij willen met de Terwille trainingsloop letterlijk "samen" met jullie een stap zetten. Ervaren wat de kracht van "samen in beweging" is. En ons zo, een klein beetje in leven in het proces waar de vrouwen, waarvoor we lopen, door heen moeten. Welke weg zij hebben te gaan voor hun doel bereikt is.
Loop, wandel, fiets jij met ons mee?
Voorinschrijving via de mail: marjanoostinga@gmail.com (verdiend de voorkeur om de catering naar wens te kunnen verzorgen). Betaling kan vooraf via inactievoorterwille.kentaa.nl óf ter plekke (contant of via de QRS code).
Mijn eerste hobbel op de weg naar de 100 km is een achillespees ontsteking van beide voeten. Confrontatie met mezelf. Opnieuw ontdekken wat hardlopen met mij doet, wat voor meerwaarde het heeft in mijn leven. Omdenken en kijken naar wat wel mogelijk is; zeer goed advies én tegelijkertijd een mentale strijd. Hardlopen is voor mij ontspanning, hoofd leeg lopen, gezonde balans behouden, fysiek áls mentaal fit blijven. Rijk met het gegeven dat ik nu wel kan zwemmen en fietsen. Tegen komen dat je hiervoor meer tijd nodig bent, meer voorwaarden nodig bent voordat je kunt gaan/ onderweg bent. Hoe vermoeiend het is om steeds rekening te moeten houden met.... in plaats van gewoon je ding te kunnen doen. Hoe lastig het is om anderen te zien lopen. Gezonde jaloezie bekruipt me accuut. Realiseren dat mijn blessure over gaat, en sneller overgaat wanneer ik naar mijn lijf luister. Er zoveel mensen zijn die een blessure/ ongeval mee maken die blijvend is en echt op zoek moeten naar een andere invulling in hun leven. Wat het met je doet om je "passie" los te moeten. En dat mijn passie een hele andere is dan andermans passie. Wat een rijkdom het is om een passie te hebben in je leven, hoeveel energie - zingeving je dit geeft.
Ik wordt geconfronteerd met een tijdelijke blessure en heb per direct nog meer respect voor de vrouwen waarvoor ik loop. Naast mij staat een liefdevolle partner, lieve vrienden, familie, een gemeente, collega's. Kortom een heel netwerk waar ik op terug kan vallen en die mij steunen, helpen relativeren en helpen te genieten van wat nu wel kan.
De vrouwen waarvoor we in beweging komen hebben Terwille heel hard nodig om ook een gezond netwerk op te bouwen. Waarin zij gezien worden, geliefd worden, aangemoedigd, gesteund als waar zij even uit mogen huilen/ boos mogen worden uit frustratie zonder dat dit een dichte deur oplevert. Groeien in zelfvertrouwen, ruimte voelen om er te mogen zijn en dat zij mooie mensen zijn die er toe doen. Dit gun je toch iedereen!!!
