Wanhoop incasseren omdenken en doorgaan
24 June 2021 23:55Vandaag een dag met veel pijn, brandende achillespezen en wanhopig van binnen, hoe nu verder???? Uiteindelijk toch mn fysio geappt. Gevraagd om raad. "Het hoeft niet perse slechter te gaan maar wel pas op de plaats π". Dat geeft lucht... het hoeft niet perse slechter te gaan. Mag ik dan wel doen wat goed voelt? "Ja, met NRS score van 0!" πππ even niks dusπ. Alles doet me nl zeer. En dan zit je op het werk en moet je nog 2 u... en 3 patiΓ«nten. Uitdaging. Uiteindelijk veel gezeten met voeten hoog op grote bal. Mooie coaching gesprekken gesprekken kunnen doen, vol in de erkenning dat revalideren vet moeilijk is. De meest eenvoudige adviezen in woord het moeilijkst zijn om te zetten in daden. En weten, die je het anders, je herstel vaak langer gaat durenπ‘.
Richten op anderen, iets nieuws leid af. En het gemis, de emoties en de pijn dat alles nu even echt anders gaat doet soms zo'n pijnπ₯. En nee, ik heb geen dwarslaesie en ja mijn blessure gaat over, ergens in de tijd. Wanneer ik in januari 50 wordt; kan ik dan weer 50 km lopen? Nu niks kunnen plannen omdat ik de regie even kwijt ben... hoe frustrerend is dat. En dan alle lieve betrokken reacties van lieve mensen om je heen, zo fijn en ik realiseer me dat ik deze aandacht ook moeilijk kan verdragen. Stil zitten is niet mijn ding. Ja, wanneer er voldoende bewogen is kan ik heel goed genieten van niks doen. Maar anders, loopt mn hoofd over... en is het heel hard werken om lief te zijn voor mezelf. Anderen zien doen wat ikzelf het liefste doe is als zout in open wond strooien. Wist ik wanneer het over was en ik weer het πββοΈ kon opbouwen... had ik een datum om naar toe te werken. Wist ik welke evenementen haalbaar kunnen zijn en welke nu al weg te strepen zijn. Maar ook daar is nu geen plan op te trekken π₯π₯π₯.
en nu????
slapen en vertrouwen dat er morgen een nieuwe dag is waar mooie dingen staan te gebeuren.
Sameena vd Mijden loopt haar laatste en 10e etappe.... bijna 1000 km op de teller. Hoe bijzonder is dat voor een mens. Wanneer je haar boek gelezen hebt en/ of haar persoonlijk kent weet je hoe waanzinnig bijzonder en knap dit is.
Daar ga ik me morgen na/ tijdens werk op richten. En me door laten inspireren. Nu in te zetten op herstel om vervolgens de training te hervatten voor mijn 100 km voor Terwille Perspectief +. Tegen gedwongen prostitutie en mensenhandel. Lopen voor een leven in Vrijheid ππΌβ€οΈ
