Vrouwen lopen voor Vrouwen - Terwille Trainingstocht 2 oktober a.s.
19 September 2021 13:42Eric en ik mochten afgelopen zaterdag 18 september getuige zijn van een bijzonder mooi event; de Run Vrouwen lopen voor Vrouwen. Het was onze eerste keer en mochten ons steentje bijdragen in de voorbereiding. Tevens mocht Eric de dag bijelkaar praten als speaker. Erg trots op Eric hoe hij dit heeft gedaan; respectvol, liefdevol en vol enthousiastme. Het was best spannend om als enige man tussens de vrouwen aanwezig te zijn en een rol te hebben. Achteraf was Eric zijn aanwezigheid helemaal ok én stond hij ook symbool voor het feit dat er naast de vele foute mannen ook vele goeie mannen zijn. De vrouwen waar we voor lopen hebben te maken gehad met zeer veel foute mannen. Vandaar het dubbele gevoel van Eric en hoe mooi is het dan dat hij nadien bedankt wordt en zijn bijdrage door allen zeer gewaardeerd werd.
We mochten gister ook kennis maken en getuige zijn van de getuigenis van een ervaringsdeskundige. Het was haar eerste keer om voor een groep mensen haar verhaal te doen, spannend dus. Ze had haar verhaal op papier gezet en kon ons op deze wijze, op een indrukwekkende manier, meenemen in haar verleden. Bij mij zelf vloeienden de tranen, werd ik diep geraakt en was er veel herkenning. Nadien met haar na kunnen praten. We hebben veel raakvlakken en zelfde idealen / ideeen om als steun te kunnen zijn voor de vrouwen binnen Terwille. Een ontmoeting die als verbinding voelt voor Eric en mij binnen Terwille. Tevens hebben we kennis kunnen maken met een directie lid van Terwille. Ook de ontmoeting met hem was warm en inspirerend. Alsof we gisteren een nieuwe fase in zijn gerold als ambassadeurs voor Terwille. We mochten dichterbij komen en voelen ons daarbij welkom.
Na de getuigenis was er een muzikale warming-up, neergezet door onze collega Patricia. Een mooie overgang. Er werd gedanst en gelachen. Vrolijk stonden de vrouwen evenlater aan de start en heeft iedereen haar doel bereikt. Vele blije en ontroerde gezichten over eigen prestaties bij de finish; waar Eric iedereen persoonlijk en vol enthousiastme binnen haalde. De zon maakte de dag compleet en iedereen ging voldaan naar huis. Samen mogen lopen, elkaar ontmoeten en iets mogen doen voor een ander. Wat een gezegende dag was het!
Vandaag is een dag van bijkomen, nagenieten en alles laten bezinken. Mijn achillespees hersteld gestaag maar heeft helaas nog steeds extra hersteltijd nodig na zo'n dag als gister; waar ik zelf vooral gezeten heb. Het komt goed en heb vertrouwen; dit heb ik en zal ik vasthouden, wat met ups en downs gepaard gaat. En dan helpt het om bovenstaand verslag te mogen doen. Én jullie uit te nodigen voor deelname of het doorgeven van ons volgend Terwille event.
Op 2 oktober organiseren Eric en ik, in samenwerking met Lydia van Oosten de Terwille Trainingstocht vanuit Steendam; sportschool GymXtraFit. Damsterweg32.
Doel: samen in beweging, elkaar ontmoeten en bemoedigen voor het goede doel Terwille Perspectief +.
Wat te doen: Wandelen of hardlopen (5/10/21,1 km) of fietsen (rondes 25 km).
Starttijd tussen 9:30 en 10:30u. Uiterlijk finishen 15:00u. Bij terugkomst wordt u ontvangen met koffie/thee, soep en brood. Maar ook onderweg zal er verzorging zijn.
inschrijfgeld: €7,50 p.p. welke volledig ten goede komt aan Terwille Perspectief +.
Graag voorinschrijving; mail naar marjanoostinga@gmail.com.
betalen kan contact op 2 oktober of via de site inactievoorterwille.kentaa.nl (naam vermelden).
start finish locatie: GymXtraFit, Damsterweg 32, Steendam.
We kijken er naar uit jullie te ontmoeten in Steendam. Mocht jezelf niet kunnen, delen is lief ❤️🙏🏼.
